Bia

(Florencie, cca 1530-1540)


Ano, vážení, surově jsem vykradla Bronzina - a proč ne, když 18" panenka Miss America od firmy Tonner, kterou se mi podařilo získat na e-bay  (díky, Dale Rae!), připomíná jižní krasavice?
 Pravda, neobtěžovala jsem se s košilí ani korzetem (živůtek sedí dobře a neustále procpávat ohromné rukávy od košile, která stejně nakonec nebude vidět, se mi nechtělo) a členka je nepříliš historickým mixem francouzské kápě a italského balza, ale myslím, že  "dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku":-)
Chtěla poděkovat tvůrkyni webu "Realm of Venus" - její dokumentace mi moc pomohla!

Střih zde neuvádím, protože jednak tuhle panenku u nás skoro nikdo nemá, jednak mi kočka snědla střih na živůtek. Opravdu!
Ale kdo by si je moc chtěl ušít na 16" Tyler od Tonnera, střih na živůtek je skoro stejný jako u Margueritiných šatů z Věčného příběhu.

Popis
  • Šaty s vysokým pasem mají velmi širokou sukni, naskládanou do hlubokých záhybů. Živůtek je jednodílný, silně vystužený a přiléhá velmi těsně. Čtvercový výstřih a spodní okraj sukně jsou  zdobeny dvěma pruhy z rozdílně širokých, tmavomodrých saténových stuh.  Šaty se zapínají vzadu na háčky a očka a jsou celé podšité.

  • Dvojité rukávy byly nejprve ušity a podšity každý  samostatně. Spodní, úzký černý rukáv ze sametu je od lokte vzadu sestehován pružnou gumovou nití, aby se do něj panenčina ruka dostala, a ozdoben bělavým volánkem. Vrchní rukáv je 4-5x širší, než běžný a 2x delší než výsledný. Po podšití byl 4x vodorovně nabrán, na spodní okraj jsem přišila "smyčky", a černý rukáv přišila dovnitř asi 0,5-1 cm pod horní okraj nabraného rukávu. Pak byl dokončený rukáv našit  do průramků už kompletně podšitého živůtku střídavým stehem.

  • Výstřih šatů vyplňuje nabíraná vsadka (partlet) se stojáčkem, ozdobeným volánkem a černou jednoduchou výšivkou.

  • Sukni dodává objem široká modrá, v pase nabraná spodnička.

  • Šaty doplňuje dlouhý červený pás, zakončený korálkovými střapci, na kterém je zavěšen růženec; 
    bílé punčochy a kožené botky, které se po straně zapínají na korálek a čelenka.
    Tu jsem vyrobila ze silnějšího měděného drátu, složeného natřikrát, omotaného tenkým proužkem vaty a zašitého do kousku tenkého úpletu (staré tričko). Pak jsem čelenku zašila do stejné látky, ze které byly vyrobeny šaty, a  ozdobila stužkou a korálky. Dozadu jsem pak našila půlkruh černého závoje (rovnou stranu) a čelenku ohnula.
Použité materiály
  • Na šaty a čelenku jsem použila královsky modrou viskózu s oranžovým žakárovým vzorem;
  • modré habotai na podšití šatů;
  • černý bavlněný samet na spodní rukávy;
  • modré vroubkované hedvábí na spodničku;
  • smetanové pongé na vsadku a manžety a ohnivě červené pongé na pás;
  • punčochy jsou z bílého prolamovaného úpletu (starší spodní košilka), závoj z černého šifonu a boty z mavě hnědé a černé kůže.


Renesanční šaty pro panenku   Renesanční šaty pro panenku
Renesanční šaty pro panenku
Agnolo Bronzino: Lucrezia Panciatichi ,1540




Na hlavní stránku Galerie

©molendrix 2007